מפתחי אפליקציות לאנדרואיד

מערכת ההפעלה של אנדרואיד פרצה לתודעה ואף תפסה תאוצה אדירה בשנים האחרונות. אם בעבר רוב מפתחי האפליקציות היו עובדים בעיקר בפיתוח לאייפון, בימים אלה קשה מאוד לשים את האצבע על הממשק המועדף, שכן מערכת האנדרואיד מביאה איתה יתרונות רבים בנושא הפיתוח. המערכת מאפשרת לבצע פיתוח בקלות, על פי דרישות הלקוח בהתאמה מושלמת, בצורה נוחה, זמינה ובמחירים אטרקטיביים. הצורך במפתחי אפליקציות לאנדרואיד הולך ומתגבר.

מה ההבדל בין מתכנת אפליקציות לאנדרואיד לבין מפתח אפליקציות לאנדרואיד?

רבים מאיתנו נוטים לבלבל בין מתכנתי אפליקציות לאנדרואיד לבין מפתחי אפליקציות לאנדרואיד. ההבדל בין שני המקצועות הללו הוא בראש ובראשונה באחריות שיש לכל אחד מהם על תהליך הפיתוח. בעוד מפתח אפליקציות לאנדרואיד, נחשב למנהל הפרוייקט ומלווה אותו לכל אורך הדרך, מתכנת אפליקציות לאנדרואיד כותב את הקוד של האפליקציה. המפתח הוא זה שמחבר בין כל הדברים היוצרים בסופו של דבר את האפליקציה. הוא אחראי על האפיון שלה, על התהליך העיצובי והשיווק שלה בחוץ. המתכנת לעומת זאת, מתרגם את הדרישות של המפתח לכדי מציאות. בנוסף, המתכנת אחראי על תיקון התקלות באפליקציה אחרי שהיא עולה לאוויר. אמנם לא כל מפתחי אפליקציות לאנדרואיד הם גם מתכנתי אפליקציות לאנדרואיד, אך אלה שהם גם וגם מחזיקים ביתרון. מפתח שהוא גם מתכנת יוכל לצפות דברים מראש, יוכל לתקן בעיות שצצות מבלי להיות ׳תלוי׳ במתכנת וכמובן יבין מראש את המגבלות והאפשרויות העומדות בפניו בתהליך הפיתוח.

איך לבחור מפתח אפליקציות לאנדרואיד?

אין זה הכרח לבחור מפתח שהוא גם מתכנת, יש לשים דגש על הניסיון של המפתח. זה הדבר הכי חשוב. בעקבות ריבוי המכשירים בשוק הסלולאר, יש חשיבות לבחור במפתח שיידע לבצע את תהליך הפיתוח בהתאמה אישית על פי דרישות וצורכי הלקוח. מפתחי אפליקציות לאנדרואיד אשר עובדים בצורה מקצועית, יקבעו לפני תחילתו של תהליך הפיתוח, מטרות מוגדרות לפיתוח האפליקציה. אין זה משנה מה היא סוג האפליקציה אותה בחרתם לפתח (אינפורמטיבית, פרסומית, כזו העונה על צורך מסוים), מה שמשנה זה אפיון ראשוני של מטרות הפיתוח. רק לאחר האפיון יש לחשוב על קהל היעד שלכם. קהל היעד, יעזור לכם לבדוק האם בוצעו בעבר פיתוחים דומים לשלכם ע״י אותו מפתח אפליקציות לאנדרואיד.

בית תוכנה או מפתח עצמאי?

רוב השיקולים המופנים לבחירת המפתח קשורים לתקציב העומד ברשותכם. לרוב, בית תוכנה מעסיק מספר מפתחי אפליקציות לאנדרואיד, בעוד מפתח אחד עובד בצורה עצמאית. היתרון המהותי שבבחירת בית תוכנה הוא שיש מספר מפתחי אפליקציות לאנדרואיד, בעלי סגנונות פיתוח שונים שיאפשרו לכם לבחור את המפתח המתאים ביותר עבורכם. יחד עם זאת, לא תמיד השירות היקר יותר הוא המומלץ, שכן במקרה הזה, מפתח אפליקציות לאנדרואיד העובד באופן עצמאי, יוכל לספק לכם את התוצאות הטובות ביותר.

לכן, אין המלצה גורפת לבחירה שעליכם לעשות בתור בעלי עסק שמעוניינים לפתח אפליקציה. יש לקחת את כל השיקולים הפונקציונליים והכלכליים בחשבון ולבחור את המפתח המתאים עבורכם על פי המטרות שהגדרתם לעצמכם מראש.

דילוג לתוכן